UEFA/SFZ – Od sezóny 2018/19 zrušený zákaz predaja piva na futbalových zápasoch!

Štvrtok, 12.7.2018 07:00 | Posledná aktualizácia 12.7.2018 13:36

BRATISLAVA (SFZ/pš) - Výkonný výbor UEFA prijal na svojom májovom zasadaní zmeny bezpečnostných predpisov z roku 2006 o ochrane fanúšika počas futbalových zápasov.

BRATISLAVA (SFZ/pš) - Výkonný výbor UEFA prijal na svojom májovom zasadaní zmeny bezpečnostných predpisov z roku 2006 ochranfanúšika počas futbalových zápasov.

Kľúčové je nové znenie článku 36, ktorý sa týka zákazu predaja alkoholu na štadiónoch. Po rozhodnutí exekutívy UEFA teda už neplatí strikntný zákaz predaja alkoholu pri konaní futbalových zápasov.

UEFA trvala pri zápasoch, hraných pod jej egidou, na úplnom zákaze predaja alkoholu, čo napríklad FIFA nevyžadovala. A tak pri priateľských stretnutiach či kvalifikačných dueloch majstrovstiev sveta sa aj na slovenských štadiónoch pivo – maximálne 10-stupňové – čapovať mohlo, pokiaľ však šlo o zápasy UEFA (kvalifikačné, pohárové) platil absolútny zákaz.

UEFA si urobila prieskum medzi jednotlivými členskými krajinami so zásadnou otázkou: ako je prijímaný striktný zákaz alkoholu, vrátane 10-stupňového piva, pri futbalových akciách. Nielen zo Slovenska dostalo centrum v Nyone odpoveď, že jednoducho kontrolovaný predaj piva, a nie iba bezalkoholového, je súčasť kultúry a organizácie futbalových zápasov,“povedal na margo kroku výkonného výboru UEFA bezpečnostný manažér SFZ Peter France“Po tomto rozhodnutí je na organizátorovi stretnutia, ako vyhodnotí situáciu okolo zápasu, čo povolí a čo nie.“ Organizátor zápasu takmusí sledovať správanie fanúšikov a prijať vhodné opatrenia na bezproblémový priebeh stretnutia, ktoré môžu v odôvodnenom prípadezahŕňať ajzákaz alebo obmedzenie predaja a distribúcie alkoholu.

Doslovný citát z nového znenia je, že “organizátomôže predávať a distribuovať alkohol v rámci limitov, povolených štátnymi resp. národnými a miestnymi predpismi v závislosti od podujatia podľa potreby.

Zároveň organizátor “musí zabezpečiť, aby všetky alkoholické a nealkoholické nápoje, ktoré sa predávajú a distribuujú pri futbalovom podujatí, musia byť v papierových alebo otvorených plastových obaloch, ktoré nie sú nebezpečné.“

Podľa Franceho je to “na jednej strane logický a na druhej ústretový krok voči fanúšikom, pretože nielen u nás k futbalu pivo jednoducho historicky patrí. Samozrejme, zvyšuje sa tým zodpovednosť organizátora, ktorý si teraz musí vedieť urobiť poriadok pri zabezpečení zápasu na tribúnach aj v areále štadióna.“

Nové znenie nadobudne účinnosť od začiatku sezóny 2018/19.

Značky