logo
Reprezentácia

Na zápas s Anglickom pôjde do predaja ešte minimálne 1000 vstupeniek

Pondelok, 22.8.2016 00:00 | Posledná aktualizácia 22.8.2016 09:48

Hovorca SFZ Juraj Čurný odpovedal na otázky redaktora portálu sport24.sk Petra Odrášku. Otázky a odpovede zverejňujeme v plnom znení.

Koľko lístkov išlo do predaja slovenským fanúšikom a koľko zväz rozdá partnerom, sponzorom a pod.? Ako by ste zdôvodnili toto rozhodnutie?

Do predaja cez online platformy išlo cca 7000 vstupeniek. Čo sa týka "rozdaných" vstupeniek (t.z. takých, ktoré sú poskytované zdarma) tých je cca 1300. V tom počte sú v zmysle reglementu súťaže vstupenky určené pre FIFA a UEFA a taktiež aj pre partnerov/sponzorov (na základe zmlúv) a pozvaných hostí SFZ, medzi ktorými sú čestní členovia SFZ, členovia Siene slávy SFZ, bývalí reprezentační tréneri, internacionáli, zahraniční skauti atď. Ďalších 225 miest z kapacity je vyblokovaných pre zástupcov médií, cca 250 pre útvary talentovanej mládeže, výhercov školského pohára SFZ, súťaží ako aj detskú eskortu.

Rozhodujúca časť vstupeniek, ktoré sa nedostali do voľného predaja bola ponúknutá na prednostný NÁKUP pre partnerov SFZ (opät na základe zmlúv) členov SFZ prostredníctvom 38 oblastných, 4 regionálych futbalových zväzov ako aj ÚLK. Nárok na prednostný nákup vstupeniek majú napríklad aj hráči a členovia realizačného tímu reprezentácie. Týmto spôsobom sme postupovaliaj v minulosti. Záujem o Anglicko je však enormný a aj v tejto oblasti sme museli výrazne obmedziť objednávky práve z dôvodu aby sa nezanedbateľná časť vstupeniek mohla dostať do voľného predaja.

Takýmto rozdelením lístkov sa spustila sa vlna nevôle voči zväzu, najčastejšie reakcie sú v zmysle "futbal len pre vyvolených", ako by ste na takúto kritiku zareagovali?

Je to veľmi zjednodušené tvrdenie. Nesúhlasím s tým, že ľudia, ktorí majú možnosť si kúpiť vstupenky napr. prostredníctvom oblastných a regionálych zväzov sú "horší" fanúšikovia. Futbalu na lokálnej úrovni venujú nemálo svojho času a neraz aj vlastných financií. Títo ľudia si vstupenky na reprezentačné zápasy týmto spôsobom objednávajú a kupujú už 5 rokov a neraz aj tie na zahraničné zápasy.

Stalo sa (či už na zápase repre alebo Trnavy), že na miestach, ktoré mali ísť partnerom, bolo prázdno. Neobávate sa takejto situácie? Po prípade, že tým utrpí atmosféra na zápase, ktorá našim reprezentantom v minulej kvalifikácii pomáhala?

Štadión do Trnavy bude zaplnený do posledného miesta, na ktoré boli uvoľnené vstupenky a o atmosféru sa neobávam. Rovnakým spôsobom bol organizovaný predaj vstupeniek aj na zápasy ostatnej kvalifikácie ME v Žiline, pričom podporu divákov si opakovane pochvaľoval náš reprezentačný tím.

Ešte na vysvetlenie prázdnych miest na doterajších reprezantačných zápasoch v Trnave. Tie prázdne miesta v sektoroch, pôvodne patriacich do kategórie VIP, boli zapríčinené tým, že do nich neboli vôbec uvoľnené vstupenky, nakoľko kapacita vnútorných VIP priestorov (prístup do nich, zázemie) nebola pre ne dimenzovaná. Po stavebných úpravách tieto sektory budú patriť do skupiny vstupeniek 1. kategórie a počíta sa s nimi pri predaji, vrátane zápasu s Anglickom. Mimochodom, skutočná kapacita štadióna v Trnave je 18 124 miest, nie 19 200 ako sa často uvádza.

Koľko lístkov išlo anglickým fanúšikom?

Anglická futbalová asociácia dostala v zmysle príslušného reglementu k dispozícii celý sektor hostí cca 1877 miest (na predaj) + 175 tzv. complimentary vstupeniek (zdarma) 1. kategórie.

Bol počet lístkov pri predaji obmedzený na hlavu?

Áno, aj vo voľnom predaji, aj v prípade predaja prostredníctvom štruktúr SFZ.

Budú sa takto deliť lístky (v takomto pomere do predaja medzi ľudí a pre partnerov) aj pred ostatnými kvalifikačnými zápasmi alebo to bol len prípad zápasu s Anglickom?

Po odpočítaní všetkých miest, ktoré z akýchkoľvek už uvedených dôvodov nebudú dané do predaja, predpokladám, že pomer "verejný" vs. "interný" sa bude pohybovať okolo hodnoty 50:50. Stále platí, že neuplatnené opcie z interného predaja sa budú presúvať do toho verejného.

Znova otázka, ktorú som vám položil pred cca 2 týždňami: neobávate sa, že po takýchto krokoch (vysoká cena pre priemerne zarábajúceho fanúšika, málo lístkov v obehu v predaji) fanúšikovia opäť zanevrú na reprezentáciu a že po prípade môže prísť bojkot?

Opakuje sa situácia z domácich zápasov s Anglickom (2003), Slovinskom (2009) a Španielskom (2014). Vždy vtedy záujem (bez ohľadu na cenu) mnohonásobne prevýšil reálne kapacity štadiónov (vrátane takmer 30 000 miest na Tehelnom poli v zápase s Anglickom v roku 2003). Toho, že by fanúšik slovenskej reprezentácie na ňu zanevrel, sa neobávam.

Štadión v Trnave zrejme opäť nebude úplne vypredaný. Koľko miest bude prázdnych okolo sektora hostí z bezpečnostných dôvodov? Je to dané pravidlami od UEFA alebo sa tak rozhodol zväz?

Vyblokovanie resp. neobsadenie niektorých miest z bezpečnostných dôvodov je štandardným opatrením, ktoré bolo uplatňované aj na všetkých zápasoch finálového turnaja Eura. Počet tých miest je približne sto. Viac nám ich zaberie skutočnosť, že televízny signál bude vyrábať samostatne anglická aj slovenská strana, pričom anglická televízia si postaví štúdio v jednom zo sektorov, čo je cca 200 miest.

Vraví sa, že keď je dopyt väčší ako ponuka, možno si v takom prípade dovoliť dať vyššiu cenu. Zohľadňovali ste pri tvorbe cien aj tento faktor?

Cena vstupeniek na tento zápas zodpovedá cenovej úrovni zápasu so Španielskom, rating súpera (predovšetkým jeho atraktivitu) sme samozrejme brali do úvahy.

Sú ešte nejaké lístky k dispozícii alebo už je to, čo šlo do predaja, vypredané?

Po kontrole a revízii všetkých blokácií a opcií sa nám podarí uvoľniť do voľného predaja ešte minimálne 1000 vstupeniek. Ten sa začne 24. augusta o 10:00 prostredníctvom online platformy maxiticket.

článok na webe sport24.sk

Značky