SFZ – Stanovisko komisie rozhodcov SFZ ku sporným momentom v 13. kole Niké ligy

Pondelok, 10.11.2025 08:50 | Posledná aktualizácia 10.11.2025 08:54
komisia rozhodcov pístalka obrazok.png.webp

BRATISLAVA (SFZ) – Komisia rozhodcov SFZ na svojom zasadnutí dňa 30. októbra zaujala stanovisko ku sporným momentom z viacerých zápasov v 13. kole Niké ligy.

Niké liga, 13.kolo, Komárno – Michalovce

Brániaci hráč D14 prejavil v súboji nedostatok rešpektu voči hre tým, že bez snahy hrať s loptou držal súpera vo vlastnom pokutovom území. Tento priestupok rozhodca nepostrehol a nechal pokračovať v hre. VAR správne danú situáciu preveroval počas toho, ako hra plynula ďalej. V tomto čase však na hracej ploche došlo k zákroku hráča D6, ktorý v súboji o loptu kopol súpera spôsobom, ohrozujúcim zdravie a bezpečnosť. 
VAR správne po preverení situácie v pokutovom území intervenoval a R správne po vzhliadnutí OFR nariadil pokutový kop v prospech H a udelil ŽK hráčovi D14 (bola to jeho druhá v tomto stretnutí). Počas preverovania prvej situácie VAR  AVAR nesprávne vyhodnotil druhú situáciu (v čase, keď VAR preveroval prvú situáciu) a neposkytol rozhodcovi informáciu o zákroku hráča D6, ktorý mal byť vylúčený za surovú hru.


Niké liga, 13.kolo, Prešov – Žilina 

Brániaci hráč H28 mal ruku v momente kontaktu s loptou blízko pri tele. Ruka bola v prirodzenej polohe pre daný pohyb hráča a opierala sa o zem. Takýto kontakt lopta – ruka nepovažujeme za zakázanú hru rukou. Rozhodca správne nechal pokračovať v hre.

KR SFZ

Značky