SFZ – Už od piatka televízna obrazovka plná slovenského futbalu

Štvrtok, 24.7.2025 05:30 | Posledná aktualizácia 24.7.2025 07:09
U21_ME U21_Rumunsko_Adam Obert_Dominik Hollý
Na snímke zľava Adam Obert a Dominik Hollý (obaja Slovensko) sa radujú po strelení gólu počas zápasu základnej A-skupiny Rumnsko -Slovensko na majstrovstvách Európy futbalistov do 21 rokov v Bratislave v utorok 17. júna 2025.
autor: Pavel Neubauer, zdroj: TASR

BRATISLAVA (SFZ) – Historicky najväčší a najrozsiahlejší balík televíznych prenosov zo slovenského futbalu, ktorý sa zrodil ako partnerstvo Slovenského futbalového zväzu (SFZ) a Slovenskej televízie a rozhlasu (STVR), vstupuje v týchto dňoch do praxe. Pred ostrým štartom projektu sme sa porozprávali s manažérom pre mediálne a licenčné práva na SFZ Jaroslavom Šišolákom.

Skúsme rozbaliť tento obrovský futbalovo-televízny balík. Ktoré súťaže zahŕňa?

„Štvorročný kontrakt vstúpil do platnosti 1. 7. 2025, vyprší 30. 6. 2029. Pokrýva štyri dlhodobé domáce súťaže pod gesciou SFZ: MONACObet ligu (druhá najvyššia slovenská futbalová súťaž), III. ligu, I. ligu žien a Slovnaft Cup (Slovenský pohár). Ďalej zahŕňa všetky domáce zápasy slovenskej reprezentácie do 21 rokov, takisto všetky domáce stretnutia A-reprezentácie žien, plus 10 vybraných zápasov mládežníckych reprezentácií SR za sezónu, čiže kategórie od U19 až po dievčenskú WU15. Diváci uvidia na obrazovkách STVR aj prestížne futbalové galavečery Futbalista roka, Grassroots Gala a Galavečer MONACObet ligy a 3. ligy. Počet priamych prenosov za sezónu zo slovenského futbalu sa bude pohybovať od 150 do 200 zápasov. Zápasy, respektíve podujatia zaradí STVR primárne na svojej programovej platforme Šport STVR.“

V akom rozsahu sa dostanú na televíznu obrazovku spomenuté dlhodobé domáce súťaže? 

„Z MONACObet ligy to budú dva zápasy z každého kola, v III. lige, ktorých máme tri, to bude 20 zápasov za sezónu, z I. ligy žien jeden zápas z každého kola. Určite chceme pokračovať v modernom trende podpory ženského futbalu, ktorý je na vzostupe v celej Európe. S využitím prostriedkov UEFA v rámci programu HatTrick sme zainvestovali v minulej sezóne do streamov na Futbalnet.tv z najvyššej súťaže žien, čo sa osvedčilo a zarezonovalo pozitívne medzi klubmi, aj preto sa dostala do tohto televízneho balíka. V rámci Slovnaft Cupu sa odvysiela do 30 zápasov za ročník, v prvých kolách pôjde o vybrané zápasy, od štvrťfinále sa dostanú do televíznej ponuky všetky vrátane finálového vyvrcholenia. Opäť sme prekonali rekord v počte prihlásených tímov do domáceho pohára, v tejto sezóne je ich 292, takže divák sa má na čo tešiť.“

Kedy a ktorým priamym prenosom odštartuje projekt?

„Prvý televízny zápas MONACObet ligy bude odvysielaný v piatok 25. júla 2025 s výkopom o 18.00 h medzi FK Pohronie Žiar nad Hronom Dolná Ždaňa a OFK Dynamo Malženice. O deň neskôr, čiže v sobotu, budú môcť diváci sledovať atraktívny priamy prenos zo zápasu rovnakej súťaže FK Inter Bratislava – FC ViOn Zlaté Moravce – Vráble z bratislavských Pasienkov so začiatkom o 17.00, keď sa žlto-čierni vrátia do 2. ligy. Ďalší týždeň pribudne zápas z III. ligy, v auguste sa objavia na obrazovke aj prvé prenosy zo Slovnaft Cupu.“

Čo si od tohto veľkého nárastu zápasov na televíznej obrazovke sľubuje SFZ, aké sú očakávania?

„Vidíme v tom príležitosť na ďalší rozvoj a popularizáciu slovenského futbalu, takisto veľký marketingový potenciál pre partnerov SFZ a ich prezentáciu. Zároveň dávame klubom marketingový nástroj a dobrú príležitosť, aby odprezentovali svojich partnerov a svoje projekty. Tým, že sa v televízii objavia kluby zo spomenutých súťaží, bude to promo aj pre nich. Dlhodobo volajú po propagácii a prezentácii, teraz sa na to naskytá šanca. Závisí od nich, ako sa jej chopia. Chcel by som vypichnúť ešte jednu vec. V III. lige pribudlo v rámci novej štruktúry súťaže viacero B-tímov, a tak sa budú môcť objaviť v televízii aj mnohí mladí futbalisti do 21 rokov a predviesť sa. Tým, že máme celoplošného vysielateľa, verejnoprávneho, ktorý dlhodobo podporuje slovenský futbal, sa to celé to dostáva opäť o úroveň vyššie. Zároveň si myslím, že aj pre STVR je to zaujímavý obsah a môže z toho profitovať. Aj pri regionálnom spravodajstve sa ukazuje, že divák chce vidieť aj lokálne veci a súťaže zo svojho okolia, nielen Ligu majstrov. Preto veríme, že sa prenosy stretnú so záujmom a s ohlasom, a budú mať aj sledovanosť.“

Značky