BRATISLAVA (SFZ) – Stanovisko komisie rozhodcov SFZ zo zasadnutia dňa 22.10.2025 ku sporným momentom zo zápasov 11. kola Niké ligy.
Niké liga, 11. kolo, Dunajská Streda – Žilina
Hráč D11 prihrával loptu smerom pred bránu súpera a túto prihrávku zablokoval nohou hráč H25. Následne sa od H25 lopta odrazila smerom od brány do ruky H28. Keďže lopta pred dotykom s rukou H28 smerovala od bránky, bola neočakávane odrazená od vlastného spoluhráča z blízkej vzdialenosti (H28 nemal možnosť sa kontaktu vyhnúť). Lopta pred kontaktom s rukou H28 už nesmerovala do priestoru k bránke, ani k žiadnemu hráčovi súperovho družstva. Takýto kontakt lopty s rukou v tejto situácii s uvedenými kritériami nie je zakázanou hrou rukou. Rozhodca správne nechal pokračovať v hre a VAR správne neintervenoval.
Niké liga, 11. kolo, Prešov – Podbrezová
Hráč H26 prihrával (centroval) loptu smerom pred bránku súpera, v čom sa mu snažil zabrániť súper. V obrannom zákroku však brániaci hráč robil svojou rukou telo širším. Ruka bola zjavne od tela, a keďže došlo ku kontaktu lopta – ruka (hoci minimálnemu), takýto kontakt lopta – ruka považujeme za zakázanú hru rukou. Rozhodca na hracej ploche tento kontakt nepostrehol, preto VAR správne intervenoval a R správne následne po vzhliadnutí situácie na OFR nariadil pokutový kop v prospech H.
Niké liga, 11. kolo, Prešov – Podbrezová
Domáci hráč centroval loptu smerom pred bránku, kde hosťujúci hráč mal ruku v neprirodzenej polohe nad úrovňou ramien. Lopta letela z veľkej vzdialenosti – bola očakávaná – smerovala do priestoru, kde boli aj súperovi hráči, a teda takýto kontakt lopta – ruka považujeme za zakázaný. Rozhodca nepostrehol na hracej ploche tento kontakt, preto VAR správne intervenoval a rozhodca po vzhliadnutí OFR správne nariadil pokutový kop v prospech D.
Niké liga, 11. kolo, FC Košice – Michalovce
Hráč D20 v súboji o loptu síce loptu zasiahol, ale použil ruky zakázaným spôsobom, keď nadmernou silou udrel protihráča rukou do oblasti hlavy. Rozhodca nesprávne udelil ŽK, mal udeliť ČK a VAR mal intervenovať.
Niké liga, 11. kolo, Ružomberok – Komárno
Hráč D24 mimo súboja o loptu (navyše v prerušenej hre) udrel súpera rukou do oblasti tváre nie zanedbateľnou silou. VAR správne intervenovaludelenie ČK, ale rozhodca postupoval nesprávne, keď hráčovi D24 neudelil ČK.
Niké liga, 11. kolo, Trnava – Slovan
Hráč D29 mimo súboja o loptu udrel súpera rukou do oblasti tváre nie zanedbateľnou silou. VAR správne intervenoval a rozhodca správne po vzhliadnutí OFR udelil hráčovi D29 ČK.