Jaroslav Šišolák o Futbalnet TV: Služba fanúšikovi, moderný trend futbalových asociácií

Štvrtok, 23.1.2020 00:45 | Posledná aktualizácia 23.1.2020 09:24

autor: SFZ, zdroj: SFZ

BRATISLAVA (SFZ) - Minulotýždňová premiéra dokumentu z prostredia futbalových akadémií odštartovala novú éru vlastnej OTT platformy Slovenského futbalového zväzu, ktorou je futbalnet.tv. O programovej štruktúre, obsahu televíznych materiálov a ďalšom smerovaní sme hovorili so šéfom projektu Futbalnet TV Jaroslavom Šišolákom.

Čo sa skrýva za skratkou OTT platforma a prečo ste sa rozhodli vykročiť práve touto cestou?
Hovoríme o šírení voľne dostupného obsahu cez internet. Dlho sme zvažovali, či sa spájať s inými médiami a budeme odkázaní na televízie, alebo sa necháme inšpirovať moderným trendom spúšťania vlastných OTT platforiem. Po diskusiách s bývalými kolegami, partnermi, mobilnými operátormi a tiež kolegami z UEFA, ktorá mimochodom nedávno spustila vlastnú OTT platformu uefa.tv, sme sa rozhodli ísť podobnou cestou. Svetlo sveta tak uzrel futbalnet.tv.“

Aká je výhoda takejto platformy? Nebolo predsa len ľahšie staviť na klasické televízne vysielanie?
Podobné otázky dostávam často. Slovenský futbalový zväz samozrejme spolupracuje so všetkými relevantnými televíziami na Slovensku pri priamych prenosoch a pri reportážach. Na druhej strane, SFZ produkuje tiež veľké množstvo prémiového, špičkového obsahu, ktorý by do vysielania televízie nedokázali zaradiť. Hovorím napríklad o zápasoch mládežníckych reprezentačných výberov. Bola by škoda neprodukovať takýto exkluzívny materiál. Takto je obsah dostupný každému, v hociktorom mobilnom zariadení, v počítači, či v televízoroch s internetom. Osobne si myslím, že pokrytie máme dokonca väčšie ako ktorákoľvek iná televízia. Unikátne zábery vieme divákovi - fanúšikovi doručiť prostredníctvom internetu.“

Skôr či neskôr by bolo vytvorenie tejto platformy pravdepodobne nevyhnutnosťou.
Nevymysleli sme nič nové, dôkazom je uefa.tv. Po konzultáciách so zástupcami ostatných vyspelých zväzov v Európe je isté, že toto je trend, ktorým sa budú uberať všetky veľké európske futbalové asociácie. Ak sa nechceme na mape stratiť, musíme sa popasovať s touto výzvou aj my. Som presvedčený, že naše rozhodnutie je správne.“

Na čo sa môže futbalový fanúšik tešiť?
Základom bude videoarchív zápasov všetkých mužských a ženských reprezentačných družstiev, pričom mnohé z nich vysielame live. Čo sa týka bežných súťaží, z II. ligy odvysielame z každého kola priame prenosy z dvoch stretnutí, plus zostrihy zo všetkých ostatných duelov, takže môžeme hovoriť o plnohodnotnom pokrytí II. ligy. Pri zápasoch Slovnaft Cupu od 1. kola po štvrťfinále vysielame 1-2 vybrané zápasy z každého kola, od štvrťfinále po finále ponúkneme nášmu televíznemu divákovi každý jeden zápas zo Slovnaft Cupu. Môžem prezradiť, že dva zo štyroch semifinálových stretnutí a finále, bude paralelne vysielať tiež RTVS.“

Plánujete tiež vysielať diskusné relácie a dokumentárne programy?
Veľkou pridanou hodnotou futbalnet.tv budú archívne zábery, ktoré sú súčasťou projektu Siene slávy slovenského futbalu. Dá sa povedať, že hovoríme o materiáloch, ktoré budú môcť fanúšikovia vidieť iba u nás. Plánujeme tiež publikovať veľa materiálu z prostredia mládežníckeho futbalu, konkrétne v rámci projektu „Akademia Futbalitana“, ktorý referuje o dianí v mládežníckych akadémiách a v Útvaroch talentovanej mládeže, ktoré sú podporované Slovenským futbalovým zväzom. Ak zhrniem tieto dva projekty, radi by sme odprezentovali na jednej strane bývalých reprezentačných hráčov, trénerov, či futbalové legendy, na druhej strane by sme chceli ukázať divákom fanúšikom, a najmä rodičom, v akom futbalovom prostredí sú vychovávané ich deti. Slovenský futbal je dnes vybavený modernými technológiami, preferuje moderné diagnostické metódy, používa špeciálne metódy pre mentálny koučing a je moderným prostredím pre rozvoj mladého hráča. To všetko by sa v magazínoch na futbalnet.tv. Malo objaviť.“

Aké ďalšie oblasti okrem Siene slávy slovenského futbalu a mládežníckeho života v akadémiách bude futbalnet.tv. mapovať?
Veľký priestor chceme venovať grassroots futbalu, špeciálne nášmu kľúčovému projektu „Dajme spolu gól“. Nezabúdame ani na ženský futbal. Je nespochybniteľné, že sa rozvíja a rastie nezadržateľne smerom hore, u nás má rozhodne zelenú. Priestor dostanú tiež špeciálne projekty, napríklad film s názvom „V sobotu hráme“, ktorý sme pred istým časom produkovali spolu s poisťovňou Dôvera. Keď to zhrniem, celý tento obsah nájde divák fanúšik na jednom mieste a postačí mu na to jediný preklik do archívu. Verím, že bude spokojný.“

Vzťahuje sa na diváka geoblokácia? Bude si musieť za obsah zaplatiť?
V tejto chvíli je obsah voľne dostupný, v budúcnosti nevylučujem možnosť, že prémiový, exkluzívny obsah, bude spoplatnený. V tejto chvíli to však nie je téma. Čo sa týka geoblokácie, zatiaľ o nej neuvažujeme. Už v minulosti, najmä počas letných mesiacov, v čase keď štartovala druholigová súťaž, sme zaznamenali dopyt po live vysielaní z krajín mimo Slovenskej republiky. Je to signál, že aj v čase dovoleniek v zahraničí, má slovenský divák záujem sledovať zápasy svojho mužstva. Tak by to malo zostať aj v budúcnosti.“

Plánujete priradiť magazínom a publikovanému obsahu pevné vysielacie časy?
Máme ambíciu nasadiť od samého začiatku trend stabilnej vysielacej programovej štruktúry. Chceme dosiahnuť klasický divácky návyk, aby divák vedel, že v dvojtýždňovom cykle, napríklad vo štvrtok, môže čakať svoju obľúbenú reláciu. Nie sme naivní, určite nebudú všetci diváci sledovať všetko. Každý si vyberie svoj obľúbený program. Pre nás je dôležité, aby sa divák mohol spoľahnúť, že v tradičnom čase nájde presne to, čo očakáva. Samozrejme, sledovanosť ďalších programov a publikovaného obsahu nás poteší.“

2. časť rozhovoru s Jaroslavom Šišolákom prinesieme v najbližších dňoch.


Značky