BRATISLAVA (SFZ) – Komisia rozhodcov SFZ na svojom zasadnutí dňa 9. decembra zaujala stanovisko ku sporným momentom z dvoch zápasov v 15. kole Niké ligy.
Niké liga, 15.kolo, Komárno – Podbrezová
Brániaci hráč v obrannom zákroku v páde pohyboval rukami tak, že zväčšoval rukou svoje telo. Ruka nebola v momente kontaktu s loptou na zemi kolmo pod telom – nebola teda v zmysle výkladu PF tzv. opornou. Ak by nedošlo ku kontaktu lopty s rukou, lopta by smerovala pred prázdnu bránu, resp. k hráčovi D17, ktorý by takmer s istotou dosiahol gól. Na základe týchto kritérií tento kontakt lopta – ruka považujeme za zakázanú (neúmyselnú) hru rukou v PÚ, ktorou bola zmarená jasná gólová príležitosť. VAR správne na základe týchto kritérií situáciu vyhodnotil a správne intervenoval. Následne rozhodca správne nariadil PK (ale mal udeliť hráčovi aj ŽK).
Niké liga, 15.kolo, Michalovce — Ružomberok
Hráč D25 vystrelil na bránu, ale loptu zblokoval nohou H31. Lopta sa následne pohybovala k ďalšiemu útočiacemu hráčovi, ktorý ju tečoval a z blízkej vzdialenosti narazila do ruky brániaceho hráča, ktorú mal od tela, ale v prirodzenej polohe pre svoj daný pohyb. Takýto kontakt lopty s rukou po zmene smeru lopty od brány a z bezprostrednej blízkosti nepovažujeme za zakázanú hru rukou aj z dôvodu, že nemala takmer žiadny vplyv na následnú útočnú akciu. Rozhodca situáciu vyhodnotil správne aj na hracej ploche aj na monitore OFR – VAR nemal intervenovať.